Ako vas zanima bilo što u vezi Toastmasters organizacije, o Toastmasters sastancima, edukacijski programi, vođenju kluba i sl., web stranica naše Toastmasters Centrale (www.toastmasters.org) prepuna je informacija, savjeta i različitog edukacijskog materijala. Dovoljno je upisati traženi pojam na tražilicu koja ća vam izbaciti pregršt informacija.
Međutim, postoji stara izreka koja kaže da ”od šume ne vidiš drveće” tj. od ogromne Toastmasters cjeline/šume ne vidim on što je bitno – drveće. S tom misli, prije par mjeseci kontaktirao sam Toastmasters supervizore za Austriju i Mađarsku kako bi dobio informacije iz prve ruke.
Kolega Toastmasters Hans (supervizor za Austriju) iz Beča, pozvao nas je na ”Toastmasters Officers Training” u Beč 29.08.2014.g. Radi se o seminaru koji se održava dvaput godišnje za članove upravnog odbora Toastmasters klubova. Odazvali smo se pozivu i taj dan zaputili autom prema Beču…Maja Laura, Kristina, Vedran, Jurica i ja.
Seminar je bio podjeljen na dva interaktivna predavanja. Prvi je vodio Albert (Amerikanac) koji nam je govorio o osnovnim značajkama Toastmasters organizacije sljedećem:
1. Toastmasters misija (svrha)
– podržati sve članove da postanu bolji govornici s velikim naglaskom na Leadership
– fokus na grupu
– osobni razvoj i samopouzdanje
2. Toastmasters vrijednosti
– integritet
– poštovanje
– uslužnost
– izvrsnost
3. Postavljanje Toastmasters ciljeva – ovdje se prvenstveno misli na Distinguished Club Program
4. Delegiranje zadataka unutar Toastmasters kluba
5. Team Building
6. Davanje povratne informacije – Evaluacije
– tzv. Sendvič evaluacija (3 pozitivne stvari – jedna preporuka za napredak – pozitivan sažetak)
7. Couching
8. Motiviranje
9. Rješavanje sukoba

Drugi seminar vodio je Martin (Slovak) koji je govorio o temi ”Moments of Truth”, tj. proceduri za utvrđivanje i poboljšanje kvalitete kluba koja se sastoji od sljedećeg:
1. Prvi dojam – kako gosti koji prvi puta dođu vide/percipiraju naš klub
2. Orijentacija članova – odnos mentor & novi član
3. Raznovrsnost članova i sastanaka
4. Planiranje sastanaka
5. Snaga članstva
6. Prepoznavanje izvrsnosti u klubu

pictureVienna298

Sve u svemu, bilo nam je drago susresti se s kolegama Toastmasterima iz drugih klubova, razgovarati o iskustvima i izazovima koji nam predstoje u budućnosti. Ovim putem zahvaljujem svima koji su išli u Beč, a posebno našem vozaču Vedranu.
Za sve vas ostale, sljedeći ”Officers Trainning” planira se održati u Siječnju/Veljači 2015.g. u Beču ili Budimpešti.
Veseli i zdravi bili!

Ante Perica
Klub Toastmastera Zagreb